Auto znowu u mechanika?

i tych, którzy wolą wykonać serwisowanie samochodu w autoryzowanym serwisie. Dlaczego warto zdecydować się na tą drugą opcję? Pomimo to, że musimy się spodziewać o wiele wyższych kosztów naprawy, to jednak ten wybór jest niejedno

Auto znowu u mechanika?

Dlaczego warto wybrać autoryzowany serwis napraw samochodowych ?

Chociaż większość osób decyduje się na zlecenie napraw samochodowych w zwykłym warsztacie, to jednak nie brakuje i tych, którzy wolą wykonać serwisowanie samochodu w autoryzowanym serwisie. Dlaczego warto zdecydować się na tą drugą opcję? Pomimo to, że musimy się spodziewać o wiele wyższych kosztów naprawy, to jednak ten wybór jest niejednokrotnie dobrym wyjściem z sytuacji z uwagi na to, że taki serwis często jest jedynym miejscem, w którym można naprawić nowe auto. Takie serwisy zapewniają również oryginalne części samochodowe, które mogą być o wiele korzystniejsze dla naszego samochodu niż zamienniki. Co więcej, w autoryzowanym serwisie możemy spodziewać się profesjonalnej diagnostyki samochodowej na bardzo wysokim poziomie.


Silniki krokowe - gdzie się je stosuje?

Silniki krokowe są stosowane wszędzie tam, gdzie kluczowe znaczenie ma możliwość precyzyjnego sterowania ruchem:

w szeroko rozumianej automatyce ? w mechanicznych urządzeniach regulacyjnych (np. automatycznych zaworach);
w urządzeniach pomiarowych np. zegarach elektronicznych do przesuwania wskazówek;
w robotyce ? do sterowania ruchem ramion robotów, kół w automatycznych wózkach widłowych itp.;
w drukarkach igłowych i atramentowych oraz ploterach ? do sterowania ruchem głowicy drukującej/igły i przesuwu papieru/folii;
w napędach CD/DVD ? do sterowania ruchem głowicy czytającej zawierającej laser;
w samochodach ? odpowiada za obroty na biegu jałowym.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_krokowy


Wikipedia i podziale silników

Klasyfikacja silników spalinowych tłokowych

Ze względu na sposób zapłonu, który także decyduje o rodzaju użytego paliwa silniki spalinowe dzielą się na:

silniki o zapłonie iskrowym, znane także jako silniki benzynowe (dawniej zwane silnikami gaźnikowymi)
silniki o zapłonie samoczynnym znane także jako silniki wysokoprężne lub silniki Diesla

Ze względu na rodzaj ruchu organu roboczego silniki spalinowe dzielą się na:

silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym (w tym silnik rotacyjny)
silniki z tłokiem obrotowym (silnik Wankla)

Ze względu na układ cylindrów silniki spalinowe dzielą się na:

silniki rzędowe
silniki o przeciwległych cylindrach (silniki przeciwbieżne ? silnik bokser), układ nazywany też przeciwsobnym
silniki wielorzędowe, w tym silniki widlaste (w układzie V lub dwurzędowym) oraz silniki w układzie W (lub trzyrzędowym)
silniki gwiazdowe

Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym silniki spalinowe dzielą się na:

silniki dwusuwowe
silniki czterosuwowe


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy



© 2019 http://informator.lezajsk.pl/