Czego nie wiesz o kwestiach mechanicznych

, najczęściej gąsienicowe nadwozie ? B, zwykle pełnoobrotowe, na którym montowany jest silnik, zespoły napędowe, sterujące i kabina operatora osprzęt roboczy, montowany na nadwoziu, wyposażony w układy napędowe, w którym

Czego nie wiesz o kwestiach mechanicznych

koparka samochodowa

W koparce jednonaczyniowej wyróżnia się podstawowe zespoły:

podwozie ? A, stanowiące zespół nośny całej konstrukcji, wyposażone w mechanizmy jazdy, najczęściej gąsienicowe
nadwozie ? B, zwykle pełnoobrotowe, na którym montowany jest silnik, zespoły napędowe, sterujące i kabina operatora
osprzęt roboczy, montowany na nadwoziu, wyposażony w układy napędowe, w którym wyróżnia się:
mechanizm wysięgnika ? C, składający się z wysięgnika i siłownika (1) napędu wysięgnika
mechanizm ramienia ? D, składający się z ramienia i siłownika (2) napędu ramienia
mechanizm łyżki ? E, składający się z łyżki i siłownika (3) napędu łyżki

Koparki jednonaczyniowe polskiej produkcji

koparki linowe
KM-251
KS-251 ? koparka samochodowa
KM-602A
KU-1206
koparki hydrauliczne
KSH-45 ? koparka ciągnikowa
K-406A
K-407A
K-408
K-606
M250H
M500H
Brawal1611
Brawal1615


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparka


Zastosowanie sprężarek

Sprężarki stosowane są wszędzie tam gdzie potrzebne jest powietrze lub inne gazy pod ciśnieniem.

Bardzo często można spotkać te urządzenia w samochodach. Najprostszym przykładem są turbosprężarki pracujące z silnikiem samochodowym. Działają one na zasadzie wykorzystania spalin silnika do napędzania turbiny gazowej połączonej ze sprężarką. Ta sprężarka z kolei dostarcza powietrze do dolotu silnika. Takie rozwiązanie znacznie poprawia efektywność silnika.

Oprócz tego sprężarki stosowane są w samochodach ciężarowych do napędzania pneumatycznych układów hamulcowych. Służą tam do utrzymywania wysokiego ciśnienia umożliwiającego funkcjonowanie hamulców.

Kolejnym miejscem związanym z motoryzacją gdzie wykorzystywane są sprężarki są warsztaty samochodowe. W nich wykorzystywane są kompresory połączone ze zbiornikiem sprężonego powietrza. Przy pracach mechanicznych są wykorzystywane do napędzania narzędzi pneumatycznych - np. kluczy udarowych. Również stosowane są do przedmuchiwania i czyszczenia. Natomiast w warsztacie lakierniczym sprężarki stosowane są do malowania natryskowego.


Budowa spycharki

Budowa spycharki gąsienicowej

Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:

podwozie gąsienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.

Podwozie gąsienicowe

Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki

stabilizatora.
Rama główna

Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka



© 2019 http://informator.lezajsk.pl/