kurs bhp online

Dodane: 05-03-2020 12:08
kurs bhp online

kurs bhp online

Przeprowadzanie audytu z zakresu ochrony przeciwpożarowej jest jedną z wielu usług oferowanych przez firmy zajmujące się BHP. Sama definicja audytu brzmi następująco - audytem określa się niezależną ocenę jakiejś organizacji, projektu lub systemu pod względem jego dostosowania do przepisów lub norm. Można więc łatwo wywnioskować, że celem audytu z ochrony przeciwpożarowej jest sprawdzenie, czy dana placówka spełnia odpowiednie wymagania z zakresu PPOŻ. Dzięki zleceniu wykonania audytu profesjonalistom, pracodawca ma pewność, że wszystko zostanie rzetelnie sprawdzone pod względem obowiązujących przepisów. Po wykonanej usłudze audytu zleceniodawca otrzymuje szczegółowy protokół z przeprowadzonej oceny oraz ewentualne uwagi dotyczące tego, co wymaga poprawy lub modyfikacji. Celem audytu jest zidentyfikowanie wszelkich nieprawidłowości oraz poinformowanie o nich pracodawcy. Warto więc co jakiś czas zlecić wykonanie audytu PPOŻ, żeby sprawdzić, czy nasza firma spełnia wymogi zawarte w przepisach prawnych.

System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, w skrócie SZBHP, jest to system zarządzania organizacją oparty na konkretnej normie prawnej. Można wyróżnić aż czternaście podstawowych elementów systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Jednymi z tych elementów są: polityka bezpieczeństwa i higieny pracy, współudział pracowników, wymagania prawne, cele ogólne i szczegółowe. Ponadto do elementów SZBHP należą także struktura, odpowiedzialność i uprawnienia oraz szkolenie, świadomość, kompetencje i motywacja. Dalszymi elementami należącymi do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy są komunikacja wewnętrzna, dokumentacja systemu zarządzania, ocena ryzyka zawodowego, nadzór nad podwykonawcami oraz działania korygujące i zapobiegawcze. Ostatnimi trzema elementami systemu zarządzania BHP są kolejno monitorowanie aktywne i proaktywne BHP, audyty wewnętrzne i przegląd zarządzania. Istnieje więc czternaście elementów należących do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.

Bezpieczeństwo i higiena pracy jest szerokim pojęciem, zawierającym zagadnienia z różnych dziedzin nauki. Jednym z działów nauki, zahaczającymi o BHP, jest medycyna pracy. Medycyna pracy jest jedną z bardzo wielu specjalności lekarskich, której przedmiotem jest badanie wpływu środowiska pracy na pacjenta. Zajmuje się także diagnostyką oraz leczeniem, wraz z profilaktyką, różnych chorób zawodowych. Lekarz, który ukończył specjalizację medycyny pracy, zajmuje się badaniami profilaktycznymi pracowników, które dzielą się na badania wstępne, okresowe i kontrolne. Ponadto lekarz medycyny pracy może prowadzić poradnię zakładową dla pracowników z gabinetami specjalistycznymi, może też przeprowadzać badania uczniów, kierowców oraz innych osób, których zawód wymaga odpowiednich badań. Medycyna pracy ma związek z BHP na takiej zasadzie, że bada sprawy związane ze środowiskiem pracy, a odkrycia naukowe dokonane na jej gruncie są później wykorzystywane w przepisach dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.

Mimo zachowania wszystkich niezbędnych zasad dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, może się zdarzyć, że jednak dojdzie do nieszczęśliwego wypadku. Warto więc wiedzieć, co należy zrobić w takiej sytuacji i co należy do obowiązków pracodawcy. Przede wszystkim, pracodawca musi przygotować pełną dokumentację powypadkową w przeciągu 14 dni od zgłoszenia wypadku w pracy. Wszelkie sprawy związane z postępowaniem powypadkowym oraz sporządzeniem odpowiedniej dokumentacji można powierzyć firmie BHP. Pracodawca ma wtedy pewność, że wszystko zostanie właściwie opracowane i przygotowane do następnych kroków związanych z postępowaniem powypadkowym. Powierzenie spraw z postępowaniem powypadkowym w ręce profesjonalistów jest najlepszym rozwiązaniem dla pracodawcy, ponieważ daje gwarancję sporządzenia pełnej i rzetelnej dokumentacji. Po złożeniu odpowiedniej dokumentacji powypadkowej firma, która zajmuję się postępowaniem powypadkowym, poinstruuje pracodawcę o kolejnych krokach w postępowaniu oraz jego obowiązkach w tym zakresie.

Przy podjęciu nowej pracy jednym z ważnych obowiązków naszego pracodawcy jest dokonanie oceny ryzyka zawodowego, dotyczącego stanowiska, na którym mamy być zatrudnieni. Jest to podstawowy obowiązek pracodawcy, który bezpośrednio wynika z przepisów znajdujących się w Kodeksie Pracy. Dokonanie takiej oceny ryzyka zawodowego można zlecić firmie, która zajmuje się sprawami związanymi z bezpieczeństwem i higieną pracy. Powierzenie tego zadania firmie BHP jest dobrym rozwiązaniem dla pracodawcy, ponieważ za ocenę ryzyka zawodowego wezmą się profesjonaliści. Pracodawca może więc liczyć na rzetelność oraz skrupulatność przy wyznaczaniu takiej oceny na danym stanowisku pracy, dzięki określaniu ryzyka zawodowego na podstawie wnikliwej analizy. Opracowanie ryzyka zawodowego powinno być przeprowadzone jak najdokładniej, żeby prawidłowo określić rodzaj zagrożeń wynikających z wykonywania danej pracy. Prawidłowe dokonanie takiej oceny wymaga wzięcia pod uwagę wielu czynników, dlatego warto powierzyć to zadanie odpowiedniej firmie.


© 2019 http://informator.lezajsk.pl/