Ogólnie o myjniach

sploatacji. Pierwszą ważną różnicą jest to, że turbosprężarka jest w stanie tłoczyć wystarczająco dużo powietrza dopiero jeśli jej wirnik osiągnie wysoki pułap obrotów. Aby to miało miejsce to silnik musi osiągnąć odpowiednio w

Ogólnie o myjniach

Technika jazdy z turbo

Charakterystyka silników turbodoładowanych znacznie różni się od tych wolnossących. Różnice dotyczą nie tylko samej mocy czy dynamiki silnika ale i sposobu jego eksploatacji.

Pierwszą ważną różnicą jest to, że turbosprężarka jest w stanie tłoczyć wystarczająco dużo powietrza dopiero jeśli jej wirnik osiągnie wysoki pułap obrotów. Aby to miało miejsce to silnik musi osiągnąć odpowiednio wysokie obroty. Do tego momentu pracuje jak jednostka wolnossąca - na podciśnieniu. Czas od wolnych obrotów silnika do pułapu doładowania turbiny powoduje efekt "turbo dziury". Dlatego aby silnik osiągał optymalne parametry mocy należy zmieniać biegi tak aby obroty pozostawały w zakresie doładowania.

Drugą ważną różnicą jest to, że za ostra jazda na zimnym silniku lub też natychmiastowe wyłączenie silnika po dłuższej trasie powodują bardzo szybkie zużywanie turbiny. Dzieje się tak dlatego, że sprężarka jest smarowana olejem silnikowym - to jest ten sam obieg. Kiedy olej jest jeszcze zimny to jest zbyt gęsty aby efektywnie smarować turbinę - więc przy pełnych obrotach będzie się ona zacierać. Natomiast po dłuższej jeździe turbina będzie bardzo nagrzana - jeśli nie pozostawimy silnika pracującego przez kilka minut nie zdąży się ona schłodzić - co będzie powodowało uszkodzenia.

Tak więc sposób na zniszczenie turbiny - pełen gaz na zimnym silniku a później po maksymalnym rozgrzaniu - natychmiastowe zgaszenie. Przy takim traktowaniu nawet nowa turbina padnie bardzo szybko.


Jaką maszyną jest turbina?

Podstawowym elementem każdej turbosprężarki jest turbina. Sprężarki w samochodach osobowych i ciężarowych są stosowane do doładowania silnika i posiadają dwie turbiny połączone wspólnym wałem.

Sama turbina jest urządzeniem napędzanym przepływem gazów (lub płynów), który to przepływ jest zamieniany na ruch obrotowy wału turbiny za pomocą oporu łopatek (śmigła) turbiny.

Same urządzenia turbin są stosowane znacznie szerzej niż w motoryzacji - od energetyki po lotnictwo.


Najczęściej wybierane przez klientów części samochodowe

Każde auto składa się z naprawdę wielu elementów różnego rozmiaru. Co więcej, do prawidłowego funkcjonowania naszego samochodu często nie wystarczy tylko posiadanie odpowiednich części ? niezbędne jest zastosowanie specjalistycznych płynów czy substancji smarnych, dzięki którym wybrane elementy samochodu nie tylko lepiej spełniają swoje zadanie, ale także mogą być o wiele trwalsze. Sklepy oferujące wyposażenie samochodowe mają bardzo szerokie oferty. Zazwyczaj główny asortyment stanowią elementy należące do układu kierowniczego czy hamulcowego, gdyż te części należy wymieniać co jakiś czas a są one najważniejsze w każdym samochodzie z uwagi na to, że zapewniają bezpieczeństwo nie tylko kierującemu, ale również pasażerom.



© 2019 http://informator.lezajsk.pl/